טעם טוב

מדריך תזונה לעור בריא וקורן

אם רוחות של חורף וטמפרטורות מקפיאות גורמות לעור שלך להיכנס למצב פאניקה - יובש, אדמומיות וחוסר חיוניות באופן כללי - האינסטינקט הראשון שלך הוא לפנות לקרמים העשירים ולסבונים העדינים שלך. אך, מסתבר, שלמלא את המזווה שלך באוכל מזין ובריא חשוב באותה המידה.

יופי מתחיל במקום לא ממש יפה: במעיים שלך. הם אקו-סיסטם סבוך של בקטריות שמעכלות כל מה שאת אוכלת ומזינים את כל האיברים החשובים שלך - כולל את האיבר הגדול מכולם, העור שלך. ״ככל שהמעיים שלך יהיו בריאים יותר, העור שלך יהיה בריא יותר״, אומרת התזונאית מאל איי, ומומחית לאורח חיים בריא לסלבס, קלי לווק. ״אך המעיים שלך הם דיי טיפשים. הם יספגו כל מה שתשימי בתוכם,״ היא אומרת. אם תכניסי אליהם את הדברים הנכונים, תקבלי עור קורן. ״כשהכל מאוזן, הגוף שלך יכול לספוג באופן יעיל יותר מרכיבים מכל האוכל הבריא והטעים שאת אוכלת ויכול לעבוד על הפחתת זיהומים ודלקות ולנקות את העור שלך״.

״עור בריא זקוק למזון המכיל חומצות אומגה 3 העשירות בלחות, ויטמין בי ואלסטין לייצור קולגן ומינרלים לתיקון, הגנה וחידוש התאים״, אומרת קלי.  גישתה לטיפוח העור זהה לגישתה למתכונים שלה: ראשית - המרכיבים. ״ככל שהמרכיבים פשוטים יותר במוצרי הטיפוח שלי, כך העור שלי נראה ומרגיש טוב יותר״, היא אומרת. האהובים עליה: סבון פנים עדין המועשר באלוורה מרגיעה בכל לילה. ובקרם הלחות שלה, היא תמיד מחפשת אחר סקוואלין, קלנדולה וחומצה היאלרונית שיתנו לחות טובה ויזינו את העור.

עכשיו, את תוהה איזה סוגי מזון לקנות? קראי את מאיצי היופי של קלי, ואת המתכונים האהובים עליה.

פירות ים פראיים:
אחד מהמרכיבים החשובים ביותר לעור בריא, חומצות שומן, הוא חלק חשוב ממחסום הלחות הטבעי של העור. ״שומן הוא מה שבאמת גורם לעור לקרון ולשיער להבריק״, אומרת קלי. ״כשאין לך מספיק שומן, את תראי זאת מיד בעור חסר חיוניות.״

שומן אומגה 3 עשיר בחומצה כמו בסרדינים, צדפות וסלמון פראי. ״סרדינים הם המתנה של הים לעור שלך. הם עמוסים בחומצת שומן אומגה 3, חלבון, ויטמין די וויטמין בי 12, ומאיצים התחדשות וייצור של קולגן ואלסטין מבפנים החוצה,״ אומרת קלי. ״אני אוהבת לומר, קופסה ליום תשמור אותך הרחק מניתוח פלסטי״.

מים כמזון
הסוד לעור נהדר תמיד היה ותמיד יהיה לחות, מבפנים ומבחוץ. אך יכול להיות שאת לא יודעת שלחות אמיתית מגיעה לא רק משתיית מים מרובה. ״מאכלים כמו מלפפונים ולימונים מכילים הרבה יותר מים שנספגים לאט יותר על ידי הגוף שלך מאשר שתיית מים רגילה, כלומר לחות עמידה ומתמשכת יותר״, אומרת קלי. הדרך האהובה עליה להוסיף מנה של לחות נוספת הוא להוסיף לימון לכל מה שהיא אוכלת, בעיקר אם היא אוכלת בחוץ.

כדאי שתוודאי שהמים שאת שותה נספרים. ״שתיית מים בין ארוחות הרבה יותר טובה משתיית מים בזמן הארוחות״, אומרת קלי. ״אם את שותה בזמן שאת אוכלת, את מפריעה למערכת העיכול והגוף שלך לא יכול לפרק את המזון עד הסוף.״ אז תשתי בין הארוחות ותקבלי ערך תזונתי גבוה יותר מהאוכל שלך בזמן הארוחות.

עלים ירוקים.
יש סיבה מדוע כולם משתגעים אחר קייל. ״נוגד הדלקתיות הזה מלא באנטי-אוקסידנטים, וטימינים איי וסי, סיבים וסידן״, אומרת קלי. ״הבטא-קרוטן מעניק זוהר מלא חיוניות ומנטרל רדיקלים חופשיים. כמובן, הערך הקלורי הנמוך, בשעה שהקייל נותן יותר ברזל מבשר בקר.״

תרד הוא מקור נפלא של אומגה 3, פוטסיום, סידן, ברזל, מגנזיום וויטמינים בי, סי ואי ויגרום לעיניים שלך להבריק. גם אם את לא מתחברת לקייל או תרד, חשוב שתדעי שכל העלים הירוקים מכילים חומצה פולית שהיא מרכיב מזון עוצמתי המשמש בתיקון DNA.

צמחים
״פטרוזיליה תומכת בתפקודי הכבד והכליות, ומאיצה את מערכת העיכול בשעה שמנטרלת רעלים. כוסברה עשירה באנטי-אוקסידנטים המונעים נזק מרדיקלים חופשיים ועוזרים לגוף לפרוק ״מתכות כבדות״ המגיעות ממאכלים לא-אורגניים״, אומרת קלי.

פירות:
אוכמניות ורימונים מלאים באנטי-אוקסידנטים, והם מקור לויטמין איי, הידוע כמווסת הפרשת שומניות בעור. הלימון עשיר בוויטמין סי ועוזר לגוף לווסת את המים בגוף ולאזן את המלחים והפוטסיום בתאי הגוף שלך. הוסיפי פרוסת לימון לכוס מים חמימים בבוקר כדי להמריץ את העיכול שלך״, ממליצה קלי.

אגוזים.
מנה של 200 קלוריות מאגוזים מכילה 2776 מ״ג של שומני אומגה 3 חיוניים והיא מקור נפלא לחלבון ונחושת, שהם מינרלים המעודדים ייצור של קולאגן.

שמן קוקוס.
״מרחי שמן קוקוס על העור שלך או תוסיפי כף לאוכל שלך ותקרני״, אומרת קלי. שמן קוקוס מכיל אנטיבקטריאלי ואנטי-פטרייתי, החיוניים לשמירה על עור נקי. ״כשצורכים שמן קוקוס במזון, הוא מתעכל על ידי הכבד שמשתמש בו במקום לצבור שומן״, היא אומרת.

מוכנה לעור קורן? נסי את אחד המתכונים הפשוטים ללא בישול של קלי. ולמתכונים נוספים, בדקי את Body Love החדש שלה, שיצא לאור במרץ 2017.

צילום: Kelly LeVeque | כתבה: Hilary Presley